14. mars 2010

Almost done!

I have been a good girl, and have been knitting away all week long. 
Now I`m at the end of Amandas little dress. And it`s coming along nicely.

The last 15 rows were done at Thursday 11. Then I started on the top piece on Friday. 
I had to re-do it three times before I got it right! de-creasing  the amount of loops is not always easy! 
Espessialy when my head is not there..... ha ha ha

Now it looks realy good, and I expect to finish tomorrow..... hopefully.....

A close up, it looks like 1K and 1P, but it`s not. 
In Norwegian this pattern is called "pattent strikk", 
I have no idea what it is called in english.
But you knit the pattern over 2 repeated rows. 

Row 1: 1K in K from previous row belove, 1P
Row 2: Knit all loops K.


Hanne-Kristine

3 kommentarer:

  1. Noe så nydelig for lille Amanda.Skulle ønske min datter (35) kunne strikke litt for sine små.Men det jo meg,mormor,som står på der også. Men quilting går foran alt.Spennende å ha fått neste Homespun med de 2 nye bom.Jeg har jo ikke startet ennå da,og nå kommer jo snart Bagalicious kit også,nå må jeg stå på.
    Ja,Ja,Happy Quilting to you :-)

    SvarSlett
  2. Så fin kjolen blir, Hanne Kristine. Gleder meg til å se den helt ferdig. Nydelig farge også. Du er jammen produktiv :-)
    Hege

    SvarSlett
  3. Regner med at den lille prinsessen blir fornøyd med denne lekre kjolen:)

    SvarSlett