22. mars 2010

The quilting is done....

Dear Berit...
I do not know how you managed it, but you did teach me something at the machin-quilting-class in February!

Today I did what you told us to do:
# Draw first.....
# Sew a test cloth.....
# Round movements...
# Smile when you sew....
# Do not panic....

The list goes on.... ha ha ha

I drew several pages in my book
I sewed a test cloth, it took a while, but I was determent to finish it...
Yes, it is a whole 30cm x the width of fabric.

I managed to sew my gloves onto both the test cloth and the quilt!
Go girl....ha ha
Siw? I need new gloves..... ha ha ha

Then I quilted the Spring mystery...

It is the nicest piece of free-hand-machine-quilting I have ever sewn.
Honest!

Yes there are several ops! and arght#! but still the nicest...
Thank you Berit, a hug for you.

I`ll be doing the Ladybugs tomorrow....

Hanne-Kristine 

8 kommentarer:

  1. Hanne, jeg er IMPONERT. Ser du, Øvelse gjør mester.
    Gleder meg til å se i morgen.
    Jeg mangler noen sting som jeg må ta i morgen på mitt.
    Nå er det natta.

    SvarSlett
  2. Dette ser perfekt ut,lucky you! Skulle gjerne kunne det,tok et kurs for mange år siden. Nå skal jeg virkelig prøve en dag å følge rådene du skriver. Og så gøy å være med på et slikt mysterie da.
    Happy Quilting,Hanne-Kristine.

    SvarSlett
  3. Ja, det er nydeleg quilta! Litt rart å skulle avslutte i dag.....;o)

    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  4. Hei
    Takk for hyggelig melding på min blogg.
    Så morsomt å se hvor forskjellig det blir.
    Din er virkelig vårlig.
    Er det ikke morsomt å maskinquilte?
    Ha en fin-fin dag;)

    SvarSlett
  5. wow - så flink du er med maskinquilting. Det ble et artig mønster med snurrer og kronblader - nesten som en blomsterhage!

    SvarSlett
  6. Härligt jobbat..:o)
    Ser helt underbart ut..:o)

    SvarSlett
  7. Helt nydelig quiltet! Imponert, det blir kjempefint! :)

    SvarSlett
  8. Vilken flott quiltning! Kramar Ullis

    SvarSlett