25. januar 2011

The Brown Vest

Weekend knitting :)



It was a good pattern to follow, but I wish I had pins 6 1/2 to knit the vest with... 
Number 7 turned out well and I finished sewing in all the left loose ends this morning.
Sadly my model has left the building, so action photos will come later....
He tried it on Sunday before I knitted the shoulders together and he also choose what he wanted to be the outside and inside of the vest. You can choose before you do the shoulders and sew in the loose ends.


I bought 5 skeins of this yarn in October 2010. Leftover is 1 skein + 16 gram.
I think I`ll ask the young man if he wants a hat or maybe slippers.....


Facts:
Pattern: pt Design 101. Vest 101-1555
Yarn: pt3 by Rauma Ullvarefabrikk AS
Pins: 5 and 5 1/2 for rib and 7 for vest
Weight: 184 gram
Length: 305.44 meter

3 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Kristine :-)

    Så fin vest! Går med planer om å strikke vest til minstemann og her finner jeg jo et kjempetips! Er det disse mønstrene som kun finnes på nett eller får jeg kjøpt dette i butikken?

    Og med det samme, du som er slik håndarbeidsguru, vet du av et mønster for sokker til små barn (1,5 år) med tykt garn (pinne str 5-6)?

    Klem fra Karin, ivrig leser av den flotte bloggen din
    karin.svenning@netcom.no

    SvarSlett
  2. Ååå, det var en nydelig vest:-) Den fikk jeg lyst å strikke til nevøen min:-) Må lete gjennom bladene mine og se om jeg har det heftet:-)
    Ha ei flott uke videre!

    SvarSlett
  3. Denne vesten ble kjempetøff! Kanskje jeg skal kopiere deg til smågutta mine? Hvilken størrelse har du strikka? Sånn ifht garnforbruk...

    Så jeg hadde enda flere ubesvarte spørsmål fra deg på bloggen min. Beklager trege svar! Setter veldig pris på den type kommunikasjon, men noen ganger tar ting litt tid...

    Alle votteoppskrifter kan jo i prinsippet bli sånne flip-tops som jeg har strikka en haug av, mine er laget ved at man setter den halvparten av maskene som danner håndflata på en tråd ca der fingrene begynner. Sammtidig legger man opp det samme antallet masker. De nye maskene strikkes i vrang bord noen omganger, oppå hånda fortsetter man m mønsteret. Etter at flappen til fingrene er ferdig, tar man opp igjen maskene som hviler på tråden og legger opp like mange nye. Alle disse strikkes i vrangbord 2-3cm. Så nestes de nyopplagte masken fast.

    Denne forklaring føltes veldig ulogisk, men prøv så ser dere hvor grei det er! Ellers finnes det sikkert utallige gode oppskriter på nett også. Lykke til! (o:

    Indigo Moon garnet går sikkert ann å få tak i for en som vil undersøke litt, men akkurat den fargen jeg trengte var tydeligvis problematisk. Men hun som farger dette, Trish, hadde en litt mørkere utgave på lager, og den er sikkert MINST like fin! http://www.indigomoonyarns.com/index.php

    Jeg hadde faktisk ikke bloggen din på blogglista mi, nå åker den rett inn! Gleder meg til å komme tilbake hit! (o:

    SvarSlett