3. januar 2011

Setesdals Cardigan

Just totally love this one....
Last time I made something you needed to sew on machine and cut open it ended in disaster...

This one I could only wish it was for one of my children!
I LOVE IT!


First 2 parallel strait stitches, then 2 more almost on top, and then zig-zag on top of them....
...no loops can ever escape.....

though love....

I hid the raw edges (cutting edge) with a cotton band I bought at Quiltegaarden ages ago
.... it matched beautifully.

New favorite buttons.

I do hope Mari love this cardigan as much as I do, it really was a lot of work.

And a milestone got passed: I can do it!
I`m thinking of knitting more of these :)


Have a great day everyone :)

All the best hk

11 kommentarer:

  1. Gratulerer med flott jobb. Jeg ble virkelig begeistret for det flotte båndet du pyntet med på baksiden. Det ble en vakker avslutning.

    SvarSlett
  2. Takk for koselig mail!
    Du må gjerne låne bildet.
    Jeg går daglig tur her i dette nydelige strøket.
    Det er så fint i Stavanger for tiden, men det er jo litt spesielt med all denne snøen. Begynner i grunnen å bli litt lei den nå. :-)

    SvarSlett
  3. Du er så flink og så "årntli", avsluttinga med bånd ser jo helproff ut - det er noe å tenke på:-)
    Snax!

    SvarSlett
  4. Nydelig jakke - kjempelurt å sette på båndet på baksiden. Ses vi på onsdag?

    SvarSlett
  5. Skikkelig flott kofte:) Kjempefine farger så jeg regner med at mottaker blir stofornøyd:)

    Klem Mona

    SvarSlett
  6. kjæmpefin kofta du har strekka;) Takk for besøk på bloggen min, setter pris på det;) Jeg tror ikke sterk tover, men du kan jo prøve;)

    SvarSlett
  7. For en nydelig kofte! At det er mye arbeid med disse kan jeg godt skrive under på. Kjempesmart ide å sy på en fint bånd for å skjule klippekanten, så i min nybegynnernaivitet må jeg bare spørre; sydde du den fast med maskin eller for hånd?

    SvarSlett
  8. Vi elsker den også!! Den er nydelig, tusen millioner takk! Bilde av Akin i den kommer etterhvert.

    SvarSlett
  9. Å du så flott. Nydelige farger, og mønsteret er så fint. Godt nytt år til deg

    SvarSlett
  10. Great work, your knitting is so well done, :)

    SvarSlett
  11. Ooooh! For en flott jakke!! =)

    SvarSlett