24. januar 2011

In Bloom update



Last weekend my cousin Tina visited with her children. We were having a sew- stay over....
On the Friday evening we sewed a few stitches on "My Garden" bom by Lynette Anderson.

On Saturday evening we finally got to the bias stems, this was really easier said then done! 


The first bias got stretched a bit to much, and the glue would not stick and it unraveled!
After a while we (stress) got the "hang" of it, but then the bias wouldnt stick to the quilt top! 


 We ended up with both the bias tape iron on and baste it on by hand.....


We both have sewn the bias by now :)


It looks great, Tinas too :)

I`m working on the leafs and the flower buds.... s l o w l e y ..... :)

6 kommentarer:

  1. Hei
    Så flinke dere har vært. Jeg har også holdt på med biasen i helga. Prøvde før en gang, men har bare plagdes og ikke fått det til. Fikk til to lange nok i helga. Har du funnet et triks? Tar gjerne i mot tips, for jeg har mest lyst til å si "ferrbanna drit":). Lykke til med bærene:)
    Klæm Randi

    SvarSlett
  2. Kjempefin duk. Spennende å se den ferdig. Synes det er noe herk med slike bias, har også hatt problem med at tapen ikke vil feste til stoffet. Hva er galt da??? Lykke til med slutten!

    SvarSlett
  3. I am getting it out now. Workin on the leaves...
    I have only sewn 3 of them on so far.
    Hugs
    Tina

    SvarSlett
  4. Den blir kjempefin. Gleder meg til å se fortsettelsen. Toppen min ligger her fortsatt og er ikke klargjort til quilting enda. Men det blir nok etterhvert....

    SvarSlett
  5. Denne er bare sååå flott! Synd dere måtte streve slik,men trøsta er jo at resultatet ble så bra. Har aldri brukt biastape så jeg vet ikke hva det krever.Å lage bias uten har jeg gjort mange ganger uten problemer så jeg tror jeg skal holde meg unne den tapen. ;o))Takk takk

    SvarSlett