18. januar 2011

Knits 2010


I was planning on ensemble all my knitting for 2010 since before new year, but had not got around to it when Daria asked me if I knew how much yarn I used last year. And working with KnitMeter these days I`m totally hooked on weighing my knits :)



I wrote all my knits for 2010 down (opam list, got to love that one) and started to weigh the garments that I have at home, and then I had a look in previous blog posts how much yarn etc I`ve used for the give-away`s.

I counted 34 items! 

(pair of booties, socks and slippers count 1 pr.pair) and if we loosely estimate the yarns for the ones I can`t weight now, we are up in about: 

3865 grams!

I am amazed :)

I have been through all my project albums and saved 1 photo of my finished knitproject and made the album Knit 2010. This is really a gooood idea, so for the rest of 2011 I will put a photo of my finish in a album for Knit 2011, so when next year arrives the album will be done already :) I`ll do the same for my sew`ings :)

Only 1 photo missing in the Knit 2010 album, the last pair of blue booties I made for my friend Maris son Akin Ola.

All the best hk
And I hope you all have a great week :)

Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Hei;) Så masse fint du har laget i 2010;) Ang garn sprsm..... sterk strikkes jo på pinne 3,5 så jeg har kanskje prøvd flere forskjellige alternativer... hva med smart? eller blir det for tykt? Jeg har strikket en jakke i smart og den ble fin, men...... hva er orginalgarnet liksom....Pt 5 sport er jo veldig fint å strikke av synes jeg;) Du får prøve... vi snakkes;)

    SvarSlett
  2. Javisst er det "amazing"!Utrolig mye fint du har strikket, og det blir nok noen meter garn ja.Drev å strikket i ett før jeg begynte å sy jeg også,kjenner innimellom lysta til å pakke opp strikkepinnene igjen. Særlig når jeg ser slikt som ditt...

    SvarSlett
  3. Du er vel toppen vel!! Så mye fint du har strikket,meter på meter av garn,og heldige er de som du har strikket til:-)

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Selvfølgelig vil jeg være venn med deg på Ravelry - jo flere, jo bedre! Sender deg en mail om de podkast-greiene, tror jeg :)

    SvarSlett