11. januar 2010

Aron vest til lillebror

At lillebror var interessert i mammas strikking var jeg ikke klar over. Men når jeg strikket julegaver i fjor (allerede!) endte det opp med å bli 4 pannebånd: 1 til niesen, dobbel rosa sisu, med fletting (Drops Design), 1 til nevø, grått ullgarn, 2rette og 2vrang, fikk eldstemann til å prøve dette og da skulle lillebror også. Han ville ha blått og storebror ville ha stripete, så det ble det.

Så nå er lillebror opptatt av at mamma strikker til noen..... er det til meg mamma? ja?
Så da jeg fant mønsteret til denne vesten ble gutten hoppende glad og ropte: til meg...til meg ...hurra! Det er mammas god gutt!

Garnet heter Sandnes mini Duett, 55% bomull, 45% merinoull. Strikkes på pinne 2.5 - 3. Har ikke strikket med dette garnet før, litt tynt, men det går greit. Synes gjerne at bommullsgarn blir litt "flatt" og ikke er like elastisk som ullgarn.
Aran flettingen går lett å huske, selv om jeg surrer litt og strikker feil, det viser fort igjen......
La opp 30 des 09 og nå er jeg kommet så langt.




Hanne-Kristine

1 kommentar:

  1. Så mange fine strikketing du har laget, imponert over produktiviteten! Gleder mrg sammen m lillegutt til å se vesten ferdig. Bodil

    SvarSlett