10. januar 2010

Strikkedilla...

Når høsten kommer med mørke kalde kvelder setter strikkedilla inn. Så i høst har jeg faktiskt strikket en del, både til barna og julegaver. 

Min mormor strikket ulltepper, og jeg er den heldige eier av to av dem. De er i tynt ullgarn, strikket på store pinner og i havskum mønster (bølger/vifter).
Så når mor og far var på besøk i jula ønsket mor å lære dette mønsteret.
Du vett, det er såre enkelt........ Rette og vrange masker, kast og felling. HA!

Fant oppskrift i Drops, tanken var å strikke en prøvelapp/dukketeppe til datteren... Etter til sammen 1 1/2 dag, lagt til side første forsøk og begynt på nytt i ny farge! fikk jeg endelig mønsteret til å stemme.....
Med andre ord: Rundt mønster skal strikkes rundt! Og Frem og tilbake strikkes frem og tilbake! Og så SKAL du begynne midt i mønstert til fellings (nedover bølgen), ellers så er det SÅRE ENKELT! ha ha
Prøvelappen min ble et
grønt lite dukketeppe til datteren. Hvor langt mor er kommet på hennes kvite lapp/dukketeppe vet jeg ikke, har ikke spurt......










Hanne-Kristine


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar