11. januar 2010

Designer Knitting

Narvesen på Jernbanestasjonen har godt utvalg i diverse håndarbeidsblader. Så jeg har kjøpt en del engelske strikkeblader. Jeg har fått sansen for "cables" flettemønster, og der er utrolig mye fint. Bloggere har også mye fint med cables. Ta en titt her hos Through the loops, rull ned til ca 17 des 09. Det grønne vott og lue settet er jo bare lekkert, ikke sant   :o)

I bladet Designer Knitting, holiday 2009 fant jeg denne luen.


Jeg prøvde med sisu og pinne 2.5, og etter litt hjelp til oppstart og "stitch key" (maske tegn) tyding ble resultatet ganske bra. Litt liten, men bra. Så datteren får den og så strikker jeg en ny en til meg.



Jeg har kjøpt nytt garn, Sterk, kremfarget og skal strikke på pinne 3 og 3,5 ,men først skal jeg strikke ferdig en Aran vest til lillebror.

I found this hat in the English magazine Designer Knitting, and I gave it a go. But my yarn was to thin (the needles too), so my daughter got it, lucky her. I have bought new yarn and i will make myself a new one in creme this time on needles 3 and 3,5. But first I`m going to finish an Aron vest for my youngest.

Hanne-Kristine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar