30. mars 2011

Upset!

I`ve been knitting. This is good, loving it! 
Got the plot off short rows... knitting something new, small and pink from stash yarn - very pleased :)

BUT     I`m upset!

   When I tried to blog the beautiful little thing, I was denied! I can not upload more photos for blogging cause my net-album is FULL! The info that followed with the denied sign said I had to BYE more storage space for my net-album! This is how I found out that: every time you upload a photo in a blog-post it is stored in a net-album (blog-connected!). So if I delete some of these photos in the net-album (for making room for new photos!) they will disappear from my previous blog posts!!!!!!

I`m am seriously provoked!     I`m in shock!    GRRRRRR!     

So now what? 

This is not fun for an blog addictive !!! Blogging photos ARE more than half the fun! Is`nt????

I LOVE blog-hopping, looking at what all of you have made, the colors, the patterns, the ideas, going from link-to-link :) Finding something new and exiting. I Love it, there are MANY really great ladies out there making wonderful stuff :)    It`s only natural that I like to show photos of what I make too, right?   Even my lovely HB bought me a new camera for last Christmas so I could post better photos!  (I LOVE him too ;oD )

I`m not a computer genius! I know only a few to-do-things on the computer, so if anyone can tell me how to get back on track I would be ever so grateful.


When that is said! 

The sun is shining from an all blue sky on our new 1/2 meter new snow, my youngest is happily home sick in front of the tv! (thank you soooooo for Disney channel!)..... There is dust everywhere, need to do something about that! The dishes need to bee washed, but I`ve dug up an ufo, I haven't been sewing for weeks! I will at least give it a go with the iron!


My Pink Little Lady knit is here on Ravelry.
All the best, hk :)

8 kommentarer:

  1. No, don't panic, don't be upset. Blogger allows you 200 photos only. All you need to do is go to www.photobucket.com or flickr, open a FREE account and you can upload your photos there - it's really easy and tells you how to do it step by step. Then when you're posting, you click on the picture as usual, but click the last option, "Direct from URL". In Photobucket if you hover over your photo, a little box comes up, one of the labels says "direct URL" click on the http://blahblahblah it shows and it will copy it automatically. Paste this in the box on Blogger. If you need more help or get stuck, email me back and i'll help!

    SvarSlett
  2. Jeg bruker Picasa til bildelagring, - der kan du legge inn direkte fra Blogger, men det er en grense for hvor mange bilder som kan lagres der også.

    Skal prøve å få sendt deg isoppskrift!

    SvarSlett
  3. Kriiiiise, du skjønner sikkert at jeg ikke har peiling på dette, men håper en av alternativene over fungerer:) Lykke til og god bedring til lillemann.

    Klem Mona

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Jeg har bildene mine lagret på flickr og blogger dem derfra, - bruker kopiering av kode, men det går ann å bare klikke på "blog this" og om en har satt opp linker mm til bloggen sin, så kommer bildet inn med teksten en har laget i flickr.

    Det andre er å slette et bilde på picasa for så å legge det tilbake i mindre størrelse. Det er nemlig ikke antallet det kommer ann på, men hvor store bilder man legger opp hver gang. Er de tatt direkte fra kameraet og ikke forminsket før de går til blogger (og picasa), så tar de stor plass.

    Monica hdde samme problemet ved juletider, og hun valgte til slutt å åpne en ny blogg (må lage helt ny med ny innlogging osv, og på den nye legger hun nå bare ut bilder i forminsket og web-kvalitet-vennlige bilder.
    Med helt ny blogg og ny innlogging, er det igjen greit å legge inn bilder.
    http://kvardagsengel.blogspot.com/2011/03/uti.html

    Jeg kan godt forstå at det er vanskelig å gi opp den gamle bloggen, men som du ser, så har jeg blogget i 5 år på blogger, har masse bilder (som ligger hos flickr) og picasa er nesten ikke i bruk...

    Si ifra hvis jeg kan hjelpe med noe ;-)
    For en hobbyblogg må ha bilder, - veldig enig med deg der!

    SvarSlett
  5. Dette skjønner jeg ikke. Jeg har også blogget leeenge og lagt ut massevis av bilder. Og jeg legger dem rett inn i blogger uten noe mellomledd. Fra tid til annen går det tregt/ikke i det hele tatt å legge ut bilder, men så ordner det seg. At du skal ha overskredet denne grensen allerede, nei det skjønner jeg ikke. Kanskje jeg bare her vært "heldig" - ups ikke si det til noen.

    SvarSlett
  6. Jeg bruker også flickr, da tar ikke bildene plass i bloggen i det hele tatt.

    SvarSlett
  7. Håper du får det til! Jeg kan lite,så nå skal jeg lese alle forslagene du har fått.
    Happy Knitting and Sewing to you:-)

    SvarSlett
  8. Som Sølvi, har heller ikke jeg hatt problemer med bilder, og jeg har lagt ut mange og store bildefiler. Jeg bruker Picasa kun til redigering/lage kollasjer, har kun noen få bilder i nettalbumet, og lagrer istedet alle redigerte i ei mappe på datamaskina. La være å laste opp bildene direkte fra Picasa, last heller opp etter at du har laga nytt innlegg og last opp fra datamaskina. Tror du kanskje lykkes da, det er iallefall slik jeg gjør det.
    lykke til,
    Laila

    SvarSlett